אני מאמין
אנו מאמינים שלכל ילד, ללא הבדל, זכות להתפתחות בריאה מבחינה חברתית-שכלית-רגשית ומוטורית.
לנו ניתנה הזכות להוות חלק משמעותי בהתפתחות זו ומכאן עלינו, כמסגרת חינוכית, מוטלת האחריות והחובה לעשות ככל האפשר על מנת לממש זכות זו, בשיתוף פעולה מרבי עם משפחתו תוך יצירת סביבה, המקרינה חום ואכפתיות, תשומת לב ואווירה מאתגרת, תומכת ומכבדת ילדים, הורים וצוות.
תפיסת עולמנו החינוכית:
- טיפול אישי, מסור ואחראי לצרכים הפיזיים והרגשיים של הילדים.
- שיתוף פעולה ויחסי אחווה בתוך חברת הילדים.
- יצירת סביבה מאתגרת, משתנה ורלוונטית לעולמם של הילדים.
- הכרה בזכות היחיד לביטוי עצמי תוך מודעות לאחרים בסביבתו.
- תקשורת הדדית כנה, פתוחה וזורמת בין הצוות, ההורים והילדים.
- בשימת לב לצרכים אישיים וייחודיים לכל פרט בחברת הילדים.
דרך העבודה:
- דגש על פיתוח, התנסות, רכישה והפנמת מיומנויות חברתיות של קבוצת השווים.
- בניית סדר יום, המתחשב בצרכים הדינמיים והמשתנים של הילדים.
- התייחסות הולמת ליכולות רגשיות, מיומנויות מוטוריות וכישורים שכליים.
- התחשבות בתהליכים בטבע (עונות השנה), באירועים אישיים (ימי הולדת, הצטרפות אח)ובימי חג ומועד, הקשורים לחיינו.
- מתן מקום בתוך הפעילות השוטפת לרצונות, בקשות ויוזמות אישיות ו/או קבוצתיות
- פעילויות העשרה, המותאמות להתפתחות הנורמטיבית.
דרך פעולה המדגישה :
- התנסויות מגוונות בחומרים
- למידה על דרך החוויה
- למידה לא-פורמאלית ומתווכת
- ליווי מחנכים בעלי אוזן קשבת, ראש חושב ולב מבין.
איך אנחנו הופכים את העקרונות למעשים ?
- טיול לשלולית בחורף עטופים במעילים ומכוסים במטריות הופך שיר שקראנו בגן לחוויה מוחשית ומהנה.
- בהתנסות בתהליך הכנת לחם מקציר גרעיני חיטה מהגינה ועד אכילתו מעניק לילדים הזדמנות להכיר את התהליך.
- טיפוס על עצים בחצר, התנדנדות על חבלים, המשתלשלים מהעץ, תוך כדי השגחה, מזמנת הנאה, עצמאות ובדיקת הרחבת יכולות.
- פעילויות משותפות להורים ולילדים כמו : "משחק ומרק", "צבע בטבע", "שצף קצב" ועוד…
- מפגשים אישיים של הצוות החינוכי עם הורים באמצע השנה לעדכון, דיווח וחילופי דעות ורעיונות.
אנחנו משתדלים למלא את יומו של הילד בגירויים, התנסויות, חוויות והנאה בידיעה כי כל אלה אמצעים ללמידה.